Fiecare organizatie recunoaste importanta programelor de training, se admite unanim necesitatea formarii recunoscand rolul de a crearea si sustine specialisti si de a motiva angajatii cu potential de dezvoltat.

La inceput de an, managerii doresc sa valideze programele de training, departamentele de HR depun eforturi sa detalieze necesarul si sa aprobe bugetele, managerii fac recomandari in cadrul proceselor de evaluare, insa cate dintre cele propuse reusesc sa isi dovedeasca valoarea in mod real la finalul anului ?

Interesant este ca, in general, managerii se gandesc mai degraba rolul de motivare al training-ului, vad in training un avantaj direct pe care spera ca angajatul il va resimti imediat devenind mai motivat si, astfel, mai productiv. In mod ìteoreticî managerii recomanda ca membrii echipei lor sa participle la cat mai multe programe astfel incat sa lucreze cu oameni bine pregatiti, dar in fapt nu urmaresc in mod real necesitatea participarii si rareori fac un follow up al rezultatelor pe termen mediu sau lung. In ceea ce priveste rezultatul pe termen scurt, de cele mai multe ori se concretizeaza printr-o intrebare standard si un raspuns adecvat politicii de companie :
´ – Cum a fost la training ? ‘
´ – Interesant ! ‘

E obisnuit in toate corporatiile ca managerii sa pledeze pentru importanta participarii in programele de formare, totusi nu se gaseste usor timp. Momentul propus pentru un program de training este intotdeauna prea incarcat si nimic altceva nu este posibil in afara indeplinirii activitatilor zilnice. E important sa reamintim ca plusul de informatie si animare poate sa constituie un avantaj real in eficientizarea activitatii zilnice si ca cele doua zile de training ar putea sa creasca media de productivitate pentru urmatoarea perioada. Echilibrul fericit intre ceea ce este necesar astazi si ceea ce ne propunem pentru maine reflecta capacitatea de a creste a business-ului si in acelasi timp gestionarea corecta a resurselor.

Este unul din rolurile estentiale ale unui bun manager sa conceapa si sa respecte planul de formare al echipei sale. Acest lucru nu este posibil fara sa gaseasca solutii pentru resurse de back up atunci cand este nevoie de sustinere si fara sa inteleaga nevoia de formare la fel de mult cum intelege urgenta indeplinirii task-urilor zilnice.

Alegerea training-ului potrivit este un exercitiu in primul rand managerial, sustinut de Resurse Umane. Nevoile reale de instruire in concordanta nu doar cu contextul actual, ci si cu planul individual de dezvoltare trebuie corect acoperite. Un manager trebuie sa cunoasca dorintele de instruire ale membrilor echipei sale, sa le coreleze cu nevoile de grup si astfel sa propuna planul individual de dezvoltare departamentului de Resurse Umane, care trebuie sa gestioneze bugetul, sa stabileasca standardele de realizare, sa gaseasca solutii pentru relationarea si comunicarea eficienta in cadrul fiecarui proiect.

Angajatul trebuie sa regaseasca in training-ul propus nevoile sale si sensul de dezvoltare deja stabilit cu managerul si cu departamentul de Resurse Umane.

Pentru ca training-ul sa fie privit ca un beneficiu utilitatea lui trebuie sa fie in primul rand clara pentru angajat, de asemenea, sa fie apreciat atat ca si continut, dar si ca mod de expunere, organizare, animare si oportunitati de networking. Un continut slab sau un training prost organizat nu numai ca este ignorat ca beneficiu, desi de multe ori presupune costuri importante, dar induce frustrare si rezervare pentru viitoarele planuri de formare.

Training-ul presupune un avantaj cu dublu sens : atat pentru angajat, cat si pentru companie. Daca avantajul este simtit unilateral, de oricare dintre parti, acesta nu poate constitui baza unei constructii durabile si nu isi poate atinge scopul.
Orice program de training trebuie sa contina o componenta specifica corporatiei, sa transmita mesaje de cultura organziationala, sa anime grupuri si sa asigure fluxul de comunicare si relationare. Training-ul nu inseamna doar cateva ore de acumulare de informatie, ci presupune un plan bine gandit, cu obiective cunoscute si impartasite de toti participantii. De asemenea, la fel de importanta ca si trainingul in sine este urmarirea rezultatelor si capacitarea ulterioara a participantilor pentru a atinge obiectivele de business propuse si sustinute prin intermediul training-ului.

Formarea este departe de a fi doar o cheltuiala, este o sursa de venit, atata timp cat este bine administrata. Formarea este un excelent instrument de comunicare interna, daca mesajele transmise sunt corecte si sunt create fluxurile corespunzatoare printr-o cultura organizationala sanatoasa si sustinuta. Formarea trebuie sa fie intotdeauna poarta catre viitor, fundamentul pentru dezvoltare coerenta a businessului si animarea echipelor.

Un training bun poate fi mai bine apreciat decat un bonus si poate aduce mai multe beneficii pentru oameni si pentru companie. Echipa ´ All To Know ª cunoaste secretul; permiteti-ne sa va demonstram !

Leave a Reply