Pentru a putea avea o imagine clara asupra prezentului si viitorului organizational un instrument obligatoriu este harta competentelor detinute de membrii organizatiei, incluzand si planul de viitor – competentele ce trebuie create/dezvoltate.

Harta competentelor pleaca de la profilul standard, specific fiecarui tip de job, analizeaza specificitatile organizationale astfel incat sa stabileasca baza standard si diferenta specifica pentru fiecare tip de job si fiecare nivel din piramida organizationala. Analiza trebuie sa cuprinda atat competentele necesare, cat si cele existente, dar neutilizate in momentul actual de business. Se creaza astfel o arhiva de competente existente, ce sunt sau pot fi oricand utilizate ajutand astfel dezvoltarea unor corecte cariere profesionale pentru angajatii companiei, facilitarea mobilitatii interne, corelarea unor programe de invatare si coaching, dar si planificarea coerenta a strategiilor de resurse umane privind invatarea si dezvoltarea, planul de succesiune, determinarea pozitiilor cheie, programele de dezvoltare a oamenilor cu bun potential.

Obiective:

  • Cunoasterea principiilor de analiza a competentelor
  • Stabilirea profilor standard pentru fiecare nivel din piramida organizationala
  • Recunoasterea competentelor (certificate sau nu)
  • Retinerea competentelor nevalorificate in acest moment de business
  • Motivarea dezvoltarii competentelor actuale
  • Elaborarea planurilor de dezvoltare individuala

Mijloace:

  • Analiza tipurilor de competente si introducerea bunelor practici
  • Stabilirea profilelor standard impreauna cu echipele din care fac parte
  • Experimentarea tipurilor de teste pentru recunoasterea competentelor
  • Stabilirea procedurilor de lucru
  • Introducerea stimulatorilor motivationali
  • Stabilirea politicilor corecte de retention avand in vedere dinamica organizationala si tipologia de business
  • Intocmirea planurilor de dezvoltare individuala

Follow up:

  • Feedback individual si de echipa dupa finalizarea workshop-ului
  • Coaching in the pocket timp de 4 saptamani dupa finalizarea workshop-ului
  • Follow up in sesiuni de coaching individual si de echipa la 30 si 60 de zile dupa finalizarea workshop-ului
  • Analiza competentelor de baza la nivel de echipa, analiza planurilor de dezvoltare individuala
  • Analiza posibilitatilor de retinere a oamenilor cu competente cheie si potential de dezvoltare
  • Recomandari individuale si de echipa

Am implementat cu rezultate foarte bune procese de analiza a competentelor, am elaborat planuri complexe de dezvoltare si retinere a competentelor specifice, am motivat oamenii sa se dezvolte si sa ramana in organizatii sanatoase, putem sa creionam prezentul si viitorul business-ului dumneavoastra. Permiteti-ne sa va demonstram!