Sunt conflictele acceptabile in mediul de business? Un manager bun poate sa aiba conflicte in echipa? Cum le trateaza? Cand apar conflictele? Ce este atitudinea corecta a unui manager? Care este atitudinea pe care trebuie sa o ai fata de conflict, fata de membrii echipei, fata de persoanele conflictogene? Cum poti sa faci diferente dintre critica si nemultumire? Cum poti sa transformi un mediu concurential intr-un mediu de colaborare si parteneriat?

Raspunsurile acestor intrebari nu sunt simple si uneori sufera diferente importante in functie de contexte de business, tip de industrie si cultura organizationala, totusi exista bune practici si metode dovedite stiintific ce pot sa stabileasca norme clare, politici sanatoase ce ajuta la formarea unui mediu onest de lucru. Acest mediu incurajeaza critica adevarat constructiva, toleranta reala, relatiile cinstite in care lucrurile se spun direct, pe fata, oamenii orientandu-se catre solutii, nu catre vinovati.

Conflictele nu se ascund, ci se treateaza constient si matur. Orice conflict latent va creste in intensitate, orice conflict trecut cu vederea va erupe mai devreme sau mai tarziu in punctul pe care il stii deja, dar il ignori sau intr-un punct la care nici nu te-ai gandit.

Doar companiile, care pot sa gestioneze corect conflictele, avand actiuni clare de detensionare si consolidare a increderii in toate straturile piramidei, pot sa retina cu adevarat oamenii cheie, cu bun potential si sa se bucure de o atmosfera de lucru la care majoritatea doar tind.

Obiective:

  • Abordarea coerenta a conflictelor la nivel organizational
  • Incurajarea dialogului direct
  • Invatarea unor practici sanatoare se eliberare periodica a conflictelor
  • Asimilarea instrumentelor de anticipare si recunoastere a conflictelor
  • Asimilarea practicilor de echilibrare a partilor in situatii conflictuale
  • Eliberarea de teama de conflict si managementul corect al furiei

Mijloace:

  • Abordarea notiunilor de baza despre tensiuni intre profile diferite de personalitate
  • Intelegerea nevoilor de comunicare
  • Practicarea dialogului direct – tehnica Meisner
  • Stapanirea unor practici ce elibereaza teama de abordarea directa a conflictului
  • Intelegerea diferentelor dintre critica si nemultumire; comunicare si impact
  • Intelegerea principiilor de baza ale furiei si mijloace de echilibrare

Follow up:

  • Feedback individual si de echipa dupa finalizarea workshop-ului
  • Coaching in the pocket timp de 4 saptamani dupa finalizarea workshop-ului
  • Follow up in sesiuni de coaching individual si de echipa la 30 si 60 de zile dupa finalizarea workshop-ului
  • Recomandari individuale si de echipa