Conflictele nu se ascund, ci se treatează conștient și matur
Răspunsurile acestor întrebări nu sunt simple și uneori suferă diferențe importante în funcție de contextele de business, de tipul de industrie și de cultura organizațională. Totuși, există bune practici și metode dovedite științific ce pot să stabilească norme clare, politici sănătoase care ajută la formarea unui mediu onest de lucru.
Acest mediu încurajează critica adevărat constructivă, toleranța reală, relațiile cinstite în care lucrurile se spun direct, pe față, oamenii orientându-se către soluții, nu către vinovați.
Conflictele nu se ascund, ci se treatează conștient și matur. Orice conflict latent va crește în intensitate. Orice conflict trecut cu vederea va erupe mai devreme sau mai târziu în punctul pe care îl știți deja, dar îl ignorați sau într-un punct la care nici nu v-ați gândit.
Doar organizațiile care pot să gestioneze corect conflictele, având acțiuni clare de detensionare și consolidare a încrederii în toate straturile piramidei, pot să rețină cu adevărat oamenii cheie, cu bun potențial și să se bucure de o atmosferă de lucru la care majoritatea doar tind.
Unul din scopurile ascultării empatice este acela de a facilita dezvoltarea sănătoasă a sinelui emoțional. Din nefericire foarte puțini dintre noi putem face față emoțiilor sau impulsurilor și adesea nu știm cum să le gestionăm.
Workshop-ul pe care îl propunem ne învață cum să stăpânim propriile emoții în fața celorlalți și cum putem să ajutăm echilibrarea sănătoasă a celor cu care suntem în contact.
Exersăm împreună cum să ascultăm corect, cum să fim prezenți și să întărim așteptările celui de lângă noi.
În acest workshop vom învăța cum să nu ținem predici moralizatoare, să nu ridiculizăm, să nu învinovățim, să nu criticăm sau să etichetăm, să nu oferim propriile soluții la problemele altora, să nu facem analize psihologice când nu suntem îndeajuns de avizați, să nu vorbim despre noi când trebuie să ne concentrăm pe cel din fața noastră și să rămânem ancorați în subiect fără să îl facem pe celălalt să nu se simtă victimă. Altfel spus, cum putem să comunicăm cu adevărat, să ascultăm empatic, să transmitem informație și să rămânem în armonie.