1. Managementul conflictului

  • Sunt conflictele acceptabile în mediul de business?
  • Un manager bun poate să aibă conflicte în echipă?
  • Cum le tratează?
  • Când apar conflictele?
  • Ce este atitudinea corectă a unui manager într-un astfel de moment?
  • Care este atitudinea pe care trebuie să o ai față de conflict, față de membrii echipei și față de persoanele conflictogene?
  • Cum poți să faci diferența dintre critică și nemulțumire?
  • Cum poți să transformi un mediu concurențial într-un mediu de colaborare și parteneriat?

Răspunsurile acestor întrebări nu sunt simple și uneori suferă diferențe importante în funcție de contextele de business, de tipul de industrie și de cultura organizațională. Totuși, există bune practici și metode dovedite științific ce pot să stabilească norme clare, politici sănătoase care ajută la formarea unui mediu onest de lucru. Acest mediu încurajează critica adevărat constructivă, toleranța reală, relațiile cinstite în care lucrurile se spun direct, pe față, oamenii  orientându-se către soluții, nu către vinovați.

Conflictele nu se ascund, ci se treatează conștient și matur. Orice conflict latent va crește în intensitate. Orice conflict trecut cu vederea va erupe mai devreme sau mai târziu în punctul pe care îl știți deja, dar îl ignorați sau într-un punct la care nici nu v-ați gândit.

Doar organizațiile care pot să gestioneze corect conflictele, având acțiuni clare de detensionare și consolidare a încrederii în toate straturile piramidei, pot să rețină cu adevărat oamenii cheie, cu bun potențial și să se bucure de o atmosferă de lucru la care majoritatea doar tind.

Obiective:

  • Abordarea coerentă a conflictelor la nivel organizațional;
  • Încurajarea dialogului direct;
  • Învățarea unor practici sănătoare de eliberare periodică a conflictelor;
  • Asimilarea instrumentelor de anticipare și recunoaștere a conflictelor;
  • Asimilarea practicilor de echilibrare a părților în situații conflictuale;
  • Eliberarea de teamă de conflict și managementul corect al furiei.

Mijloace:

  • Abordarea coerentă a conflictelor la nivel organizațional;
  • Încurajarea dialogului direct;
  • Învățarea unor practici sănătoare de eliberare periodică a conflictelor;
  • Asimilarea instrumentelor de anticipare și recunoaștere a conflictelor;
  • Asimilarea practicilor de echilibrare a părților în situații conflictuale;
  • Eliberarea de teamă de conflict și managementul corect al furiei.

Follow up:

  • Feedback individual și de echipă după finalizarea workshopului;
  • Coaching in the pocket timp de 4 săptămâni după finalizarea workshopului;
  • Follow up în sesiuni de coaching individual și de echipă la 30 si 60 de zile după finalizarea workshop-ului;
  • Recomăndari individuale și de echipă.

2. Eu te ascult. Vorbește-mi.

Unul din scopurile ascultării empatice este acela de a facilita dezvoltarea sănătoasă a sinelui emoțional. Din nefericire foarte puțini dintre noi putem face față emoțiilor sau impulsurilor și adesea nu știm cum să le gestionăm.

 

Workshop-ul pe care îl propunem ne învață cum să  stăpânim propriile emoții în fața celorlalți și cum putem să ajutăm echilibrarea sănătoasă a celor cu care suntem în contact.

Exersăm împreună cum să ascultăm corect, cum să fim prezenți și să întărim așteptările celui de lângă noi.

În acest workshop vom învăța cum să nu ținem predici moralizatoare, să nu ridiculizăm, să nu învinovățim, să nu criticăm  sau să etichetăm, să nu oferim propriile soluții la problemele altora, să nu facem analize psihologice când nu suntem îndeajuns de avizați, să nu vorbim despre noi când trebuie să ne concentrăm pe cel din fața noastră și să rămânem ancorați în subiect fără să îl facem pe celălalt să nu se simtă victimă. Altfel spus, cum putem să comunicăm cu adevărat, să ascultăm empatic, să transmitem informație și să rămânem în armonie.

Obiective:

  • Încurajarea dialogului direct și constructiv;
  • Încurajarea identificării propriilor soluții;
  • Stabilirea unor relații corecte de parteneriat;
  • Evitarea tensiunilor și a relaționărilor defectuoase;
  • Diagnosticarea corectă a nevoilor celuilalt.

Mijloace:

  • Experimentarea ascultării empatice;
  • Feedback imediat;
  • Analiza impactului;
  • Asimilarea elementelor de încurajare a dialogului direct;
  • Tehnici de control ale propriilor emoții.

Follow up:

  • Feedback individual și de echipă după finalizarea workshopului;
  • Coaching in the pocket timp de 4 săptămâni după finalizarea workshop-ului;
  • Follow up în sesiuni de coaching individual și de echipă la 30 și 60 de zile după finalizarea workshop-ului;
  • Recomandări individuale și de echipă.