boli-organizationale-si-solutii

Boli organizationale si remedii

Anul 2012 nu a fost deloc usor, 2013 se anunta a fi si mai provocator, iar acumularea presiunii din toti acesti ani dificili determina la nivel organizational, cum se poate sesiza foarte usor, agravarea unor complexe, modificari comportamentale, reactii neasteptate, relationare defectuoasa.

Ne concentram puternic pe rezultate, facem strategii de business, cerem cu insistenta eficientizare, insa pierdem adesea din vedere ca toate acestea pleaca de la centrul de baza, sigurul capabil sa aisgure pe termen lung cerintele manageriale: omul. Individul care isi aduna nelinistile de fiecare zi, tensiunile de relatie cu colegii si sefii, gandurile de viitor si nevoia acuta de supravietuire pentru a impinge business-ul mai departe in sensul strategiei gandite de management.

Preocuparile si valorile individuale, intelegerea contextului prezent, asumarea directiei de dezvoltare si relationarea corecta sunt esentiale in obtinerea rezultatelor. Cu toate acestea, desi aparent toata lumea consimte, presiunea activitatilor zilnice ne obliga sa impingem in planul al doilea preocuparea pentru sanatatea organizationala, cu componentele ei motivationale, comportamentale si relationale. Inchidem ochii la comportamente deviante, lasam sa se acumuleze tensiuni relationale, dezvoltam, fara sa vrem, frustrari emotionale si in acelasi timp visam la presiune pozitiva si rezultate spectaculoase.

In majoritatea zonelor de business rezultatele actiunilor noastre sunt vizibile rapid, in zona umana rezultatele se vad prea tarziu pentru a mai putea indrepta ceva, iar lucrurile devin incontrolabile.

Acesta este motivul pentru care o corporatie care doreste succesul pe termen lung trebuie sa se preocupe necontenit de selectia corespunzatoare a angajatilor sai, sa se asigure ca profilul angajatilor corespunde cu tipul de business. De asemenea, trebuie sa controleze permanent ca in echipa exista profile complementare, sa aduca impreuna oameni cu cat mai multe valori comune si sa vegheze ca valorile individuale sa coincida cu cele organizationale.

Profilele necorespunzatoare, fie corelate gresit cu tipul de business, fie integrate eronat in echipa, sunt, de asemenea, purtatoare de boli organizationale. Valorile comune, baza de experienta si perspectivele de analiza si intelegere sunt, de asemenea, capitale in asezarea unui fundament relational. Oameni cu valori diferite nu vor putea niciodata sa aiba obiective comune, decat superficiale, pe perioade scurte de timp, determinate in mod obligatoriu de nevoi urgente fara rezultate stabile, pe termen lung.

Valorile diferite sunt sursa sigura si constanta de tensiuni. Perspectivele diferite de intelegere a lucrurilor care vin tocmai din valorile individuale diferite, fara a fi reasezate, starnesc furtuni adevarate, cu maxima agresivitate pasionala. Ca atare, trebuie sa intelegem valorile individuale prin care sa actionam parghiile ce declanseaza actiunile de care avem nevoie pentru a indeplini misiunea organizationala. A determina actiuni in afara valorilor individuale inseamna asumarea imediata a unor tensiuni generatoare de conflicte.

Comportamentele deviante nu trebuie sub nicio forma acoperite, ci trebuie corectate sau indepartate. Orice comportament neadecvat determina reactii in lant : fie inchidere in sine, non-reactie, frustrare, fie starneste furie, reactie de raspuns sau transfer similar de comportament catre alte persoane. Oricare ar fi varianta orice comportament deviant este o sursa de tensiune si conflict creand relatii care in timp degenereaza in agresivitate.

 

Relationarea in organizatie este extrem de importanta, comunicarea corecta pe verticala si orizontala are efecte spectaculoase. Asa cum, s-a dovedit in practica, blocajele relationale sunt catastrofale pentru business din cauza jocurilor de culise si a gap-urilor de comunicare care determina pierdere de timp si foarte multa energie consumata pe mici rautati si reparatii de vanitati ranite.

Intr-o perioada in care metodologiile de eficientizare sunt din ce in ce mai cautate, cand cursurile 6 Sigma sunt din ce in ce mai solicitate, e timpul ca managerii sa inteleaga ca toate acestea pot avea succes doar cand exista o baza organizationala sanatoasa, cand ne asiguram ca am promovam valori adevarate, ca relatiile de colegialitate din cadrul companiei creaza coerenta si fluenta in business.

Contextul social si economic actual accentueaza orice tensiune, putem insa sa asiguram un climat care sa ne aduca rezultatele dorite, fara sa investim bugete impresionante, prin selectie atenta, formarea unor echipe pe baza unor profile bine determinate, dialog permanent cu angajatii, cunoasterea valorilor si perspectivelor de intelegere a oamenilor cu care lucram, prin gestionarea pozitiva a conflictelor.

Pentru un mediu organizational sanatos, orientat spre rezultate, All To Know va poate sprijini prin:

Consiliere :

Resurse Umane: Mediu organizational; Profile de echipa; Reechilibrare organizationala dupa schimbari importante – managementul schimbarii; Comunicare interna; Reorganizari organizationale

Coaching:

Individual si de grup – Executive coaching

Training:

Conflict Management

Cursuri de comunicare (vezi site): AD Rem : Stiluri de management si tipuri de echipa ; Personalitate si mod de abordare in echipa

Distribuie pe Facebook