Dezvoltare Personala

Cum să-ți redai speranța în tine

Problemele, obstacolele şi suferinţele sunt inevitabile în viaţa fiecăruia dintre noi. Cu toate acestea, când ne confruntăm cu problemele, ne putem aduce aminte anumite aspecte ce ne pot ajuta să trecem mai departe. Speranța este o credință emoțională într-un rezultat pozitiv al evenimentelor și împrejurărilor din viața unui om. Aceasta se bazează foarte mult pe încrederea în forțele proprii, motiv pentru care este reglată și de o autoevaluare corectă. Supraaprecierile sau subaprecierilor o vor denatura, dezamăgindu-ne. Abilitatea de a ne seta așteptări realiste este crucială pentru tipul de gândire ce stă în spatele a ceea ce noi numim speranță. Cu cât așteptările sunt mai adaptate propriilor capacități, cu atât tiparul de gândire a speranței devine un catalizator de motivație în viața noastră. Rămânând conectați la noi înșine, speranța ne va permite să ne schimbăm cu flexibilitate planurile și astfel să depășim cu perseverență toate obstacolele întâlnite.

Îți prezentăm în continuare câteva aspecte la care să te gândești în momentele dificile, care te vor ajuta să-ți redai speranța în tine:

  1. Ceva bun va rezulta din tot ce mi se întamplă

Indiferent cât de dificilă este situaţia în care te afli, gândește-te că ceva bun va rezulta din tot ce ți se întâmplă. Cel puţin vei învăţa o lecţie de viaţă, poate că înveţi să nu mai repeţi aceeaşi greşeală în viitor sau poate că laşi în urmă o situaţie negativă şi îţi ocupi timpul cu ceva mai bun.

  1. Am trecut peste dificultăţi în trecut

Unul dintre aspectele pe care trebuie să ni le amintim când avem de a face cu dificultăţi, este faptul că am făcut faţă problemelor în trecut. Nu trece cu privirea peste dificultăţile pe care le-ai depăşit cu succes. Aminteşte-ţi de toate problemele peste care ai trecut şi vei dobândi acea încredere în sine de a face faţă dificultăţilor cu care te confrunţi acum.

  1. Va trece și acest obstacol

Câteodată perioadele dificile prin care trecem par că nu se vor mai termina. Fie că ai de a face cu probleme legate de muncă, în familie sau situaţii stresante, nimic nu durează pentru totdeauna. Antrenează-ți mintea să înțeleagă că toate evenimentele sunt trecătoare.

  1. Pot să fac faţă situaţiei

Lipsa de încredere că poţi să faci faţă situaţiilor dificile poate genera stres. Unul dintre cele mai bune lucruri pe care ţi le poţi aminti, este că poţi să faci faţă situaţiilor dificile. Chiar dacă simţi furie, suferinţă, sau dezamăgire, poţi să accepți și să treci peste toate acestea. Conștientizez resursele pe care mă pot baza pentru a face față, nu există nicio persoană care să fie total lipsită de resurse.

În plus, ies din generalizare, stau concentrat pe situația pe care o am în față și îmi încordez forțele pentru a lua fiecare încercare la timpul ei.

  1. Pot să cer ajutorul

Să ceri ajutorul poate fi dificil uneori, însă este una dintre cele mai bune metode de a face faţă situaţiilor dificile. Transmite persoanelor apropiate ceea ce ai nevoie, nu-ţi fie teamă să suni prietenii sau familia şi să ceri ajutor, fie că ai nevoie de ajutor financiar sau de susţinere emoţională.

  1. Trebuie să am grijă de mine

Când totul pare fără speranţă, ai grijă de tine. Odihneşte-te, fă exerciţii fizice, mănâncă sănătos şi petrece timp făcând activităţi care te relaxează. Grija față de tine determină o stare mai bună pentru a face faţă problemelor cu care te confrunţi.

Leave a Reply

Your email address will not be published.